LIVE VIDEÓK

TECHNO TV

100% TECHNO

1 órás live techno party felvételek és élő közvetítés a bulikról. Ne maradj le róluk! Ha netán még sem tudtad élőben elcsípni valamelyik bulit vagy újra felidéznéd azt, akkor nézd meg az archívumban ...

RÁKATTANOK!
 

100% TECHNO

TECHNO RÁDIÓ

14 műsor // több száz óra mix
- UMEK
- Marco Bailey
- Chris Liebing
- Tom hades
- Alex Bau
- Blind Spot
- T3CHNASIA
- És még sokan mások...

HÚ, EZT HALLGATOM
 

NEW COLLECTION

TECHNO STYLE

- HARD TECHNO Style
- Techno PacMan Style
- Sorry I'm Minimal
- TECHNO LEGO Style
- Techno Snickers


És még sok más...

NEKEM IS KELL!
 

FACEBOOK

TEKNÓ CSALÁD

Legyél egy szuper közösség tagja, csatlakozz a Techno Családunk- hoz és beszélgess több ezer TECHNO fannal. Értesülj első kézből azonnal a legfrissebb hírekről és akciókról. Nyerj party belépőket, ruhákat és kiegészítőket ...

MEGNÉZEM!
 
  • LIVE VIDEÓK

    TECHNO TV

  • 100% TECHNO

    TECHNO RÁDIÓ

  • NEW COLLECTION

    TECHNO STYLE

  • FACEBOOK

    TEKNÓ CSALÁD

Juan Atkins

A techno alapkövét letéve Juan Atkins, a 80-as évek egyik legmeghatározóbb személyisége. Az elektronikus zenére mért hatásával örökre beírta magát a techno istenek közé és Detroitot a techno fővárosává varázsolta. 1962. december 9-én született, Detroitban egy sikeres koncert promoter fiaként. Zsenge kora ellenére korán megtanult dobolni és gitározni.

Juan Atkins furcsa természetével és széles képzelőerejével messze megelőzte korát.

..."A kezdetektől fogva, amikor elindultam ezen a pályán, Detroit a kreativitás termékeny talajának bizonyult, különösen a tánczene terén, hiszen gazdag történelemmel és rengeteg impulzussal rendelkezik ez a környék. A gyárak füstje, ahogy bejut a tüdőnkbe, szinte teljesen felkavar minket."...

Atkins barátaival Derrick May-jel és Kevin Saunderson-nal, mindannyian a Detroit melletti Belleville-i Középiskolába jártak. Az úgynevezett "Belleville három" rendszeresen rá volt hangolva a WGPR rádióállomásra (ez volt az első, kizárólag négereknek szóló FM rádió a városban), hogy hallják a helyi legenda DJ Charles Johnson "The Electrifying Mojo" című felvillanyozó műsorát. Mojo műsora azért is volt érdekes, mert folyton kereste az újszerű hangzást, így sok helyen ellentétekbe ütközött a tulajdonosokkal, és ezért állandóan vándorolt, míg végül Detroitban és a technoban igazi otthonára lelt.

Atkinst a stílus jövőből érkező hangjai teljesen elvarázsolták, ezért a 70-es években megtanult szintetizátoron és zongorán is játszani, majd elszegődött a Parliament Recordshoz. Itt végre megmutathatta tehetségét olyan helyi Dj-knek mint Mojon és Ken Colliern.

..."Mojo mindent játszott a Parliament-től és a Funkadelic-től, ezért ezt mindenki hallani akarta. Abban az időben az a két team valóban hatalmas volt Detoit-ban. Igazából az ő hatásuk miatt nem ragadt meg Detroitban a disco stílus 1979-ben. Mojo sok funk zenét játszott le csak azért, hogy eltérjen a többi adótól, amik inkább a disco stílusra hajlottak. Mikor a 'Knee Deep kijött, azzal beverte az utolsó szöget a disco zene koporsójába"...

A munka előnyeihez hozzátartozott az is, hogy számos neves előadóval (Gary Numan, Kraftwerk, Prince, Telex, the B-52's) dolgozhatott együtt és elsajátíthatta a művészet áztató új ritmikai elemeit. 16 éves volt, mikor először hallott elektronikus zenét és ez olyan élmény volt számára, ami az egész életét megváltoztatta.

..."Amikor meghallottam az első leütött hangot a szintetizátoron elképesztő volt... mintha ufók landoltak volna a lemezen. Ez idáig semmilyen más csapat nem hozott lázba de a "Flashlight" (a Parliament elsőszámú R & B száma a korai 1978-ból) volt az első, amit hallottam és a 75%-a elektronikus volt"...

Detroit-ban a disco rövidéletű virágzása, megtette ösztönző hatását és Atkins megvette első analóg szintetizátorát, egy Korg MS10-et, amivel rögtön elkezdett felvételeket készíteni egy kazettás magnóval és egy keverővel. Atkins megtanította May-t, hogyan mixeljen, majd három másik DJ-vel együtt, elindították buli-csapatukat a "Deep Space Soundworks"-öt. Miután találkoztak Mojo-val, megegyeztek, hogy ellátják hosszú mixeikkel a showját, amit a következő évben meg is tettek.

Az érettségi megszerzése után Atkins a Washtenaw County Community College főiskolán folytatta tanulmányait, ahol megismerkedett Rick Davis-szel és megkezdték zenei vállalkozásukat. Atkins arra használta az időszaki-technót, hogy olyan kazettákat készítsen, mint a Kraftwerk, mert abban azt időben még nehezen fogadták el a szintetizátoros zenéket. - Ezzel próbálta elfogadtatni az új hangzást.

Az 1980-as évek elején, Atkins megalapította Davis-sel (és később a harmadik emberrel, ''Jon-5''-val) a Cybotron-t. Először két lemezt készítettek, amit az euro-disco és a sci- fi regények ihlettek, majd 1981-ben a Deep Space Records-nál kiadták az első saját kislemezüket az "Alleys of Your Mind"-ot. Az 1982-es kislemez, a "Cosmic Cars" is jól teljesített és a Cybotron megalkotta debütáló albumát, az "Enter"-t. A trió számos rock és electro által inspirált dalokat adott ki, amik közül a ''Clear'' is kiemelkedően teljesített 1983-ban, amely szinte szótlan volt és techno műfajként inkább arra hajlott, hogy csak ritmikus elemként használják.

..."Amikor a lemezkiadó vállalatok Chicagóba jöttek, hogy a house zene változásait vizsgálják, ők fedezték fel a Detroit-hangzást. A Virgin azt kérdezte tőlem: "Mi ez a Detroit cucc?" - Erre azt mondtam: "Ez Detroit, általunk saját hangja lett, ezt hívják techno zenének. Mi nem vagyunk house hangzásúak.” Majd elindítottam az egyik albumot, ami már helyettem is nyilatkozott. Később ez az, ami arra sarkallt, hogy az albumok stílus-leírása az úgynevezett " Techno Music " legyen. Valószínűleg, minden itt kezdődött"...

A következő évben (1984) megjelent a Cybotron legsikeresebb kislemeze, a "Techno City", amit talán a futurista Alvin Toffler könyve ihletett. (A Harmadik Hullám (1980), amely korábban először használta a "techno-lázadók" kifejezést) A "Techno City" egyedülállóan testesítette meg a szintetikus funk összetételét.

A "Techno City"-vel szerepeltek az angol Streetwave cég "Electro" című válogatássorozatának negyedik kiadványán. A termékeny időszak meghozta gyümölcsét és 1985 elején Atkins megalapította a saját kiadóját Metroplex Records néven. Nem sokkal ezután Atkins elhagyta a csapatot, a sok zenei nézeteltérés miatt, ami abból fakadt, hogy Davis azt akarta, hogy a rock felé vegyék a zenei irányt, míg Atkins az elektro-stílusú vénát akarta folytatni.

Kevin Saundersonnal és a Derrick Mayel összeállva ismét elkezdtek felvételeket készíteni Modell 500 néven. Együtt kiadták 1985 áprilisában az első singe-jüket a "No UFO's."-t, ami igazi slágerré vált és hatalmas példányszámban fogyott.

...''Mikor a Metroplexet elindítottam és kiadtam a No UFO’s-t, úgy gondoltam, hogy alig fogja kitermelni a belefektetett pénzt, de felment az eladás 10.000 és 15.000 példány közé. Ötletem sem volt, hogy mi történhetett Chicago-ban. Derrick szülei odaköltöztek, és Ő is rendszeresen ingázott Detroit és Chicago között. Szóval mikor kijöttem a No UFO’s-zal, Ő vitt másolatokat Chicago-ba és adta oda a DJ-knek. Így terjedt arrafelé.''...

A háromszög egy új zenei formát teremtett, ami egészen az ütem mögé hatolt. Később még a "Night Drive", "Interference" és "The Chase" című lemezeik is a detroiti techno történelmévé váltak. 1986-87 magasságában kezdte szárnyait bontogatni az acid house és emellé a szakemberek szerettek volna valami újat, amit el lehet adni az embereknek. Ennek tökéletesen megfelelt Atkins munkássága. Érdekes azonban, hogy míg a disco és house közönségének nagy része homoszexuálisokból állt, addig a detroiti techno rajongói kivétel nélkül heterók voltak.

Atkins olyan változatos neveken adott ki zenéket, mint Modell 500, Flintstones vagy Magic Juan. 1995-ben a ''Keyboard Magazine'' is elismerte Atkins érdemeit. Az amerikai zene-technikai kiadványban úgy írtak róla ,mint "az egyik billentyűs a 12-ből, aki számít a zene történetében".

A "The Berlin Sessions" az a szerzői album, amivel a legendás Atkins először hallatott magáról 1998 óta. A "The Berlin Session" 215-ös, míg az Atkins munkáját dicsérő következő "20 Years of Metroplex" válogatás pedig a 216-os sorszámot kapta a kiadónál. Pacou az album producere nagy tisztelője volt Atkinsnak és együtt elkészítették a 5th Floor Studios-ban a nagy visszatérés kézzel fogható tárgyát. Atkins elecro-groove stílusával és Pacou fiatalos lendületével megadták a kegyelemdöfést a hallgatóságnak. Voltak, akik azt hitték, hogy ezek újra kiadott trackek, de kiderült, hogy mind a hat új és kizárólag a Tresor kiadó számára készült.

2003-ban a Detroit Történeti Múzeum kiállítást szervez a tiszteletére ’Techno: Detroit’s Gift to the World’ néven, ezzel tisztelegve azelőtt, amivel hozzájárultak Atkinsék a zene globális evolúciójához. Bemutatták az alapfelszerelést, amit a Metroplex használt és egyéb szekvenciális trekkeket. A kiállítás a következő évben sok várost bejárt az egész Egyesült Államokban.

Atkins továbbra is jelen volt az elektronikus világban, ezek közül rendkívüli kiadások a "Subject Detroitot", és "New Religion" (köztük a "Back To Basics" sorozat).

..."Azt akarom, hogy kitűnjön, amit csinálok, de nem bármi áron. Éppen csak érintett akarok lenni olyan dolgokban, amik elég érdekesek lesznek, hogy tendenciákat vagy standardokat állítsanak be"... - mondta Atkins végezetül.

Juan Atkins a technológiai forradalom harcosának tartja magát, aki máig is folyamatosan az elektromos zene megújításán dolgozik.

TECHNO.HU

Juan Atkins
I LOVE TECHNO SOUNDCLOUD
Előadó Képei
Juan Atkins
Juan Atkins
Juan Atkins
Juan Atkins
Juan Atkins
Juan Atkins
Juan Atkins
Juan Atkins
Juan Atkins
Juan Atkins
Juan Atkins
Juan Atkins
Juan Atkins
Juan Atkins
Juan Atkins
Juan Atkins
Előadó Képei
  • ACID Férfi Póló (BLACK)
  • miniMALE Női Trikó (fehér)
  • TECHNO LOVER Női Póló (Fekete)
  • YES! I'M A FUCKING TECHNO PRINCESS Női Trikó (PINK)
  • I LOVE HARD TECHNO Férfi Póló Fekete
  • SEX, DRUGS & TECHNO Női Póló (FEKETE - UV PINK)
  • TECHNO is my Girlfriend Férfi Póló (fekete)
  • TECHNO LOVER Női Trikó (Fekete)
  • TECHNO öv (PINK)
  • TECHNO Női Trikó (Fehér)
  • Keep Calm and TECHNO Női Trikó (PINK)
  • TECHNO is My Boyfriend Női Póló (BLACK)
  • M47 Női Trikó (fekete)
  • TECHNO Egérpad (BLACK)
  • Hello, my name is TECHNO Női Trikó (WHITE)
  • TECHNO Vertical Férfi Póló (WHITE)
  • Eat Sleep Shit Techno Női Póló (fehér)
  • M47 Női Trikó (pink)
  • Sorry I'm MINIMAL Női Trikó (WHITE)
  • SEX, DRUGS & TECHNO Női Trikó (PINK)
  • Hello, my name is TECHNO Férfi Póló (BLACK)
  • SEX, DRUGS & TECHNO Női Trikó (Fekete)
  • HARD - Techno Style Női Póló (BLACK)
  • TECHNO LOVER Női Trikó (Fehér)
  • YES! I'M A FUCKING TECHNO PRINCESS Női Trikó (Fekete - UV PINK)
  • TECHNO öv (WHITE)
  • Cocaine straw TECHNO STYLE Férfi Póló (piros)
  • HARD - Techno Style Férfi Póló (BLACK)
  • SUCK MY TECHNO Női Póló (BLACK)
  • TECHNO STYLE Női Póló (BLACK)
  • TECHNO Női Póló (PINK)
  • Hello, my name is TECHNO Női Trikó (PINK)
  • Hello, my name is TECHNO Férfi Póló (BLUE)
  • Keep Calm and TECHNO Női Póló (PINK)
  • TECHNO Biztonsági Öv Párna (fekete)
  • SEX, DRUGS & TECHNO Férfi Póló (Fehér)
  • TECHNO 69 Férfi Póló (WHITE)
  • TECHNO is my Drug and the DJ is my Dealer Női Póló (BLACK)
  • SEX, DRUGS & TECHNO Női Trikó (FEHÉR-PINK)
  • TECHNO Műfajok Férfi Póló (Fekete)
  • TECHNO 69 Női Trikó (BLACK)
  • SUCK MY TECHNO Női Póló (WHITE)
  • TECHNO LOVER Női Póló (fehér)
  • Techno Öv derékszíj
  • 140 BPM TECHNO Férfi Póló (WHITE)
  • FUCK TECHNO FINGER Férfi Póló (BLACK)
  • YES! I'M A FUCKING TECHNO PRINCESS Egérpad (BLACK - UV PINK)
  • TECHNO LOVER Női Póló (fekete)
  • TECHNO is My Boyfriend Női Trikó (PINK)
  • Sorry I'm MINIMAL Férfi Póló
  • TECHNO Baseball Sapka (BLACK-PINK)
  • SEX, DRUGS & TECHNO Női Trikó (Fehér)
  • TECHNO is My Boyfriend Női Póló (WHITE)
  • TECHNO Női Trikó (Fekete)
  • YES! I'M A FUCKING TECHNO PRINCESS Női Trikó (Szürke - UV PINK)
  • TECHNO Baseball Sapka (BLACK)
  • Hello, my name is TECHNO Férfi Póló (WHITE)
  • TECHNO Laptop Táska/Tok (Fekete)
  • HARD TECHNO Baseball Sapka (BLACK)
  • TECHNO LOVER Férfi Póló (Fekete)
  • Cocaine straw TECHNO STYLE Női Póló (Fehér)
  • Hello, my name is TECHNO Férfi Póló (RED)
  • M47 Pénztárca
  • Eat Sleep Shit Techno Férfi Póló (fekete)
  • TECHNO Baseball Sapka (Rózsaszín)
  • LEGO TECHNO STYLE Női Trikó (piros)
  • FUCKING TECHNO Baseball Sapka (BLACK)
  • miniMALE Férfi Póló (fehér)
  • TECHNO Műfajok Női Trikó (fekete)
  • Eat Sleep Shit Techno Férfi Póló (fehér)
  • TECHNO Női Póló (Fekete)
  • TECHNO 69 Női Trikó (WHITE)
  • TECHNO is My Boyfriend Női Póló (PINK)
  • I LOVE HARD TECHNO Női Trikó (Fekete)
  • SEX, DRUGS & TECHNO Női Póló (Fekete)
  • TECHNO Pénztárca (Fekete)
  • SUCK MY TECHNO Férfi Póló (BLACK)
  • YES! I'M A FUCKING TECHNO PRINCESS Női Póló (BLACK - GOLD)
  • HOLY SHIT TECHNO Férfi Póló (BLACK)
  • YES! I'M A FUCKING TECHNO PRINCESS Női Trikó (Fehér - UV PINK)
  • YES! I'M A FUCKING TECHNO KING Férfi Póló (BLACK)
  • Ford Techno Style Férfi Póló Fehér
  • Hello, my name is TECHNO Női Póló (PINK)
  • TECHNO LOVER Férfi Póló (Fehér)
  • I LOVE HARD TECHNO Női Póló (Fekete)
  • TECHNO BLANK Férfi Póló (BLACK)
  • TECHNO Női Trikó (PINK)
  • Hello, my name is TECHNO Női Trikó (BLACK)
  • MINIMAL - Techno Style Féfi póló (WHITE)
  • TECHNO Női Póló (Fehér)
  • SUCK MY TECHNO Férfi Póló (WHITE)
  • M47 Férfi Póló (Fekete)
  • TECHNO Férfi Póló (BLACK)
  • TECHNO Férfi Póló (fekete)
  • SEX DRUGS TECHNO Férfi Póló (Fekete)
  • I LOVE HARD TECHNO Női Póló (BLACK)
  • 140 BPM TECHNO Férfi Póló (Fekete)
  • YES! I'M A FUCKING TECHNO PRINCESS Női Póló (WHITE - UV PINK)
  • SEX, DRUGS & TECHNO Egérpad (BLACK)
  • Sorry I'm MINIMAL Női Póló